lauantai 16. maaliskuuta 2013

Sovituksen virka


Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut. Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran. Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan. Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa. Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi. (2.Kor 5:17-21)

Elämäni tärkein hetki oli kun annoin sovittaa itseni Jeesuksessa Kristuksessa Jumalan kanssa. Jumalan sovitustyö Golgatan ristillä toi minulle pelastuksen, antaessaan poikansa minun edestäni syntieni sovitukseksi. Olen armahdettu kaikista rikoksistani ja olen uusi luomus Kristuksessa Sanan mukaan. Minua kohtaan on kuitenkin elämän aikana tehty valtava määrä vääryyttä ja ainakin omissa silmissäni paljon pahempia tekoja kuin itse olen ikinä kenellekkään tehnyt. 

Sillä jos te annatte anteeksi ihmisille heidän rikkomuksensa, niin teidän taivaallinen Isänne myös antaa teille anteeksi;
(Matteus 6:14)

Tullessani uskoon sain ymmärryksen anteeksiantamuksen valtavasta voimasta, ennen kannoin vihaa sisälläni kohtaamastani vääryydestä, mutta nyt minä olin kohdannu anteeksiantamuksen henkilöltä jota kohtaan olin rikkonut valtavasti, mutta joka ei ollut tehnyt minua kohtaan mitään pahaa. Tässä valossa ymmärsin rikkomusteni valtavan määrän Jumalaa kohtaan ja ymmärsin saaneeni kaikki syntini anteeksi ja siksi olevani täysin armahdettu pahoista teoistani. Ennen kohtaamaani armoa, minulla ei ollut ymmärrystä, eikä voimaa antaa anteeksi asioita joita minulle oli tehty, ymmärsin kuitenkin tämän Raamatunpaikan ehdollisuuden ja päätin antaa kaikille minua kohtaan rikkoneille anteeksi. Se ei ollut helppoa, mutta haluan olla loppuun asti armahdettu ja siksi vaeltaa anteeksiannossa ja toteuttaa sen viran, jonka Kristus minulle antoi, sovituksen viran.

ja hän on kuollut kaikkien edestä, että ne, jotka elävät, eivät enää eläisi itselleen, vaan hänelle, joka heidän edestään on kuollut ja ylösnoussut. (2.Kor 5:15)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti