perjantai 8. helmikuuta 2013

Ketä sinä kumarrat?


Ja he kumarsivat lohikäärmettä, koska se oli antanut sellaisen vallan pedolle, ja kumarsivat petoa sanoen: "Kuka on pedon vertainen, ja kuka voi sotia sitä vastaan?" Ilm 13:4 (33/38)

Raamattu puhuu paljon sanojemme voimasta, kuinka niissä on elämä ja kuolema, kuinka kielemme on kuin laivan peräsin joka ohjaa elämäämme. Nyt haluan antaa sinulle uuden näkökulman Raamatun Sanan mukaan sanoistamme. Käytän tässä avainjakeena Ilmestyskirjan 13:4 kohtaa jossa sanotaan ihmisten kumartavan petoa sanoen. Raamattu Kansalle käännös sanoo ”palvoivat kumartaen”, ”he palvoivat myös petoa sanoen”.   Englannin kielinen sanoo ”worship”, eli palvoa ja ylistää. Ylistätkö synnin voimaa elämässäsi sanoillasi niin että sen voittaminen on mahdotonta, on vain niin vahva vietti, kuinka kukaan voi voittaa tämän ja tämän asian elämässään. Kuinka kukaan pärjää tuollaiselle voimalle? Ihmisenä voin todeta, että jokainen voitto jonka itse olen saanut onkin ollut minulle ihmisenä mahdotonta, mutta Jumalalle kaikki on mahdollista, Hän joka on sinussa, on suurempi kuin se joka on maailmassa. Se että voitat synnin vallan, sinulla tarvitsee olla oikea asenne sitä kohtaan, vihata sitä! Miksi sinun tulee vihata syntiä? Koska tiedät minne se johtaa sinut ja siksi haluat pysyä kaukana siitä, siksi ainakaan minä en tee tiettyjä asioita. En koska olisin lain alla, vaan koska olen vapaa ja en halua orjuuteen. Ymmärrän mitä synti ja sen harjoittaminen tekee minulle. Ei kukaan lyö vasaralla itseään sormeen tahallaan. Siksi en tee sitä, koska se satuttaa minua, koska se tuhoaa elämääni. Haluan rakentaa, siksi rohkeasti julistan Raamatun sanan mukaan, että kaikki on mahdollista sille joka uskoo! Jeesus kysyikin, että löytääkö hän uskoa, kun hän palaa takaisin. Toisaalta Raamattu sanoo, että he rakastivat syntiä enemmän kuin vanhurskautta, miten sinä reagoit asioihin, antaudutko sanoillasi ja teoillasi yhä uudelleen synnin viettelykselle vai nousetko taisteluun valloittamaan luvattua maatasi. Luvattuun maahan ei vain talsittu, se valloitettiin! Se alkaa sinun sanoistasi ja teoistasi. Ole siis luja ja rohkea, Herra on kanssasi! Kumarra yksin Jumalaa ja Häntä yksin meidän tulee palvoa, niin sanoillamme kuin teoillamme! Ylistä Jumalaa suullasi, silloin huomaat voittavasi taistelun kerrallaan!

Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla. Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat; mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni. (2.Moos.20:4-6)

1 kommentti:

  1. Vau, hieno näkökulma asiaan! Olen kyllä jo pitkään tiedostanut lausutun sanan merkityksen, mutten ole aikaisemmin yhdistänyt näitä kahta asiaa toisiinsa. Kiitos!

    VastaaPoista